John de Vroede
John de Vroede
https://nl.linkedin.com/in/john-de-vroede-003129
Categorieën
Uncategorized
Share on FacebookEmail this to someoneShare on Google+Tweet about this on Twitter

Focus op de interne organisatie zorgt voor langdurige, succesvolle partnerships.

Het gebeurt meer dan regelmatig dat wij gevraagd worden om snel even gave en effectieve creatieve concepten te bedenken en tevens de campagne uit te voeren.
Ondanks het feit dat het ‘u vraagt, wij draaien’ principe een fijn en vooral lucratief model voor het bureau is, kan even verder kijken dan de neus lang is uitermate verstandig zijn.

In deze tijd van performance based adverteren, hybride modellen en het risico van de onderneming delen met de leveranciers is het essentieel om de eigen organisatie onder de loep te nemen en fijn te slijpen.
Het begint met een snapshot van de huidige situatie. Wat gebeurt er nu met de inkomende aanvragen. En dan hebben wij het niet direct alleen over de aanvragen voor een offerte, ook de andere vragen via de helpdesk, mogelijke problemen, kansen en andere contactmomenten zijn mogelijke koopsignalen. Je moet ze alleen herkennen en weten waar in de ‘verkoopfunnel’ de lead gekwalificeerd kan worden!
 
Is de interne organisatie, van receptioniste, helpdesk, administratie, verkoop binnendienst en uiteraard de verkoopafdeling op de juiste manier georganiseerd? Welke ‘flow’ is het best, welke kwalificaties worden er gebruikt, wie is verantwoordelijk (om vingertje wijzen te voorkomen) en uiteraard wie analyseert en rapporteert?
Als dit niet helder door het management is vormgegeven middels een strakke ‘flow’ en er geen sancties of beloningen in het systeem zijn opgenomen, is het vaak bij voorbaat al een verloren casus.
 
U begrijpt dat als de inkomende leads zonder marketinginzet van mediacampagnes al niet goed worden opgevangen, de nieuwe leads (vaak van partners die er risicodragend ingaan) niet op de juiste manier opgevolgd worden. Kortom, niemand zal tevreden zijn over deze samenwerking en men zal naar elkaar gaan wijzen.
 
De juiste volgorde volgens Solve:
 
1. Bekijk de eigen organisatie kritisch (snapshot van de huidige verkoop situatie bij inkomende leads)
2. Bedenk de meest effectieve wijze van intern opvolgen
3. Maak iemand ‘eigenaar’ van het project met een tweede persoon (back up) voor het registreren, analyseren en rapporteren
4. Doe een test. Als het werkt bent u klaar voor een campagne om nieuwe leads aan te trekken.
5. Mogelijke onderhandelingen met mediapartners voor variabele, hybride of fixed media inkoop afspraken.
6. Campagne voeren.
Share on FacebookEmail this to someoneShare on Google+Tweet about this on Twitter
© Copyright Solve Marketing 2018 - KVK nummer 57883610