John de Vroede
John de Vroede
https://nl.linkedin.com/in/john-de-vroede-003129
Categorieën
Marketing
Share on FacebookEmail this to someoneShare on Google+Tweet about this on Twitter

Waarom contentmarketing?

Uiteraard is elk bedrijf primair bezig met het genereren van leads en omzet. Maar kijken wij een stapje dieper en verder, dan zoeken bedrijven niet alleen contact maar ook een stuk interactie en vooral betrokkenheid.
Door alleen maar te adverteren, te zenden, gaat het nooit lukken om echt te communiceren met uw doelgroep.

Het toverwoord zou contentmarketing kunnen zijn. Het is van modewoord een begrip geworden in de marketingmix bij de gevorderde marketeers. Elke marketeer ziet in dat tegenwoordig traditioneel reclamemaken minder effectief en succesvol aan het worden is.

Wat is contentmarketing eigenlijk?
De kerngedachte dat waardevolle content behoort bij het effectief bedrijven van marketing. Het is een marketing aanpak waarbij van de techniek gebruik gemaakt wordt om waardevolle en relevante content op een warme manier te verspreiden. De content moet een verschil maken en bijdrage leveren. De doelstelling is ook om de prospect en/of klant in (re) actie te krijgen. De content dient geoptimaliseerd te worden aan de behoefte en het gedrag met een ‘spot on’  levering van content tot gevolg. We willen niet primair ‘verkopen’, maar een warme band creëren. Kijk maar naar jezelf, als je informatie, tips, incentives, films, content of andere zaken krijgt die aansluiten op jouw behoefte, ben je genegen om een stap verder te kijken dan jouw neus lang is. Je begint open te staan voor interactie.

Wij durven gerust te stellen dat marketing ‘bedrijven’ onmogelijk is zonder waardevolle en relevante content. Door contentmarketing op te nemen in de marketingmix, zet je de eerste stap naar het creëren van ambassadeurs.
Alle tussenliggende stappen, het verkrijgen van leads, opvolgen en ‘closen’, meer halen uit de bestaande klanten, aanbevelingstechnieken, event driven en loyalty vormen dan als vanzelf een logisch stappenplan.

Uit onderzoek is gebleken dat 80% van de decision makers voorkeur geeft aan geschreven inhoudelijke content en in plaats van platte reclame. 60% zegt dat de verkregen content direct al een positieve bijdrage levert in het beslissingsproces. Deze percentages bevestigen dat het verstandig is om contentmarketing toe te voegen aan de marketingmix van uw onderneming.

Share on FacebookEmail this to someoneShare on Google+Tweet about this on Twitter
© Copyright Solve Marketing 2018 - KVK nummer 57883610